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Profil

Durée de la prise en charge des produits

Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite v.13 à 01.12.2025 à 01.12.2027 à 01.12.2028 de 02.12.2028
Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite v.12 à 30.01.2024 à 30.01.2026 à 30.01.2027 de 01.02.2027
Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite v.11 à 30.06.2022 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite v.10 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Центр управления Dr.Web Enterprise Security Suite v.6 "-" "-" "-" de 01.07.2019

Dr.Web Desktop Security Suite - protection des postes de travail

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Dr.Web pour Windows
Dr.Web Security Space - protection complète
Dr.Web Security Space v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web Security Space v.11.5 "-" à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web Security Space v.10 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web Antivirus pour Windows
Продукт заменен на Dr.Web Security Space - Комплексная защита
Dr.Web KATANA Business Edition — antivirus sans signatures
Dr.Web KATANA Business Edition — antivirus sans signatures v.1.0 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour macOS
Dr.Web pour macOS v.11 à 30.06.2022 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour macOS v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2025 à 30.06.2026 de 01.07.2027
Dr.Web pour Linux
Dr.Web pour Linux v.11.1 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour MS-DOS, OS/2
Dr.Web pour MS-DOS, OS/2 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022

Dr.Web Server Security Suite — protection des serveurs

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Dr.Web Antivirus pour les serveurs WIndows
Dr.Web Antivirus pour les serveurs WIndows v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web Antivirus pour les serveurs WIndows v.11.5 "-" à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web Antivirus pour les serveurs WIndows v.10 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour les serveurs de fichiers UNIX
Dr.Web pour les serveurs de fichiers UNIX v.11.1 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour les serveurs de fichiers UNIX v.10 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour les serveurs de fichiers UNIX v.6 "-" "-" "-" de 01.07.2019
Dr.Web pour les serveurs macOS
Dr.Web pour les serveurs macOS v.11 à 30.06.2022 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour les serveurs macOS v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2025 à 30.06.2026 de 01.07.2027
Dr.Web Antivirus pour Novell® NetWare®
Dr.Web Antivirus pour Novell® NetWare® v.5 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022

Dr.Web Mail Security Suite — protection de la messagerie

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Dr.Web pour les serveurs de messagerie UNIX
Dr.Web pour les serveurs de messagerie UNIX v.11.1 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour les serveurs de messagerie UNIX v.6 "-" "-" à 31.12.2019 de 01.01.2020
Dr.Web pour Microsoft Exchange Server
Dr.Web pour Microsoft Exchange Server v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour Microsoft Exchange Server v.11.5 "-" à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour Microsoft Exchange Server v.10 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour Microsoft Exchange Server v.6 "-" "-" à 31.12.2019 de 01.01.2020
Dr.Web pour Kerio
Dr.Web pour Kerio Connect v.11 (Linux) à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour Kerio MailServer v.6 (Windows) "-" "-" à 31.12.2019 de 01.01.2020
Dr.Web pour Kerio MailServer v.6 (Linux) "-" "-" à 31.12.2019 de 01.01.2020
Dr.Web pour Lotus
Dr.Web pour IBM Lotus Domino pour Windows v.12 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour IBM Lotus Domino pour Windows v.11 "-" à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour IBM Lotus Domino pour Linux v.6 "-" "-" à 31.12.2019 de 01.01.2020

Dr.Web Gateway Security Suite — protection des passerelles Internet

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Dr.Web pour les passerelles Internet UNIX
Dr.Web pour les passerelles Internet UNIX v.11.1 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour les passerelles Internet UNIX v.6 "-" "-" "-" de 01.07.2019
Dr.Web pour Kerio Linux
Dr.Web pour Kerio Control v.11 à 30.06.2023 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web pour Kerio Control v.9.0 "-" à 30.06.2021 à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour Kerio Windows
Dr.Web pour Kerio WinRoute v.6 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour MIMEsweeper
Dr.Web pour MIMEsweeper v.6 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour Qbik
Dr.Web pour Qbik v.6 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour MS ISA Server & Forefront TMG
Dr.Web pour MS ISA Server & Forefront TMG v.11 "-" "-" à 30.06.2022 de 01.07.2022
Dr.Web pour MS ISA Server & Forefront TMG v.6 "-" "-" "-" "-"

Dr.Web Mobile Security Suite — protection des appareils mobiles

prise en charge complète prise en charge limitée support standard fin de prise en charge
Dr.Web Security Space pour Android v.12 à 30.06.2024 à 30.06.2024 à 30.06.2025 de 01.07.2025
Dr.Web Security Space pour BlackBerry v.12 "-" "-" "-" de 31.03.2022

Dr.Web software product/version technical support life cycle

  1. The life cycle of software products/versions has a beginning and an end.
  2. An official release date is the beginning of a life cycle for products that have not been certified. From that date on:
    • the distribution is made available for download;
    • technical support is available to users.
  3. The end of the life cycle for uncertified products/ versions coincides with the date on which the developer discontinues support for a specific version. When this happens:
    • the distribution becomes unavailable for download;
    • virus database updates are no longer released;
    • No technical support is available for the product version
  4. The support life cycle for a certified product/version starts on the date that the respective certificate becomes valid. Information about certificates is available in the Licenses and certificates section on the Doctor Web site.
  5. Unless stated otherwise, a certified product’s support life cycle ends 12 months after the respective certificate has expired.
  6. Product/version life cycle end dates are published on Doctor Web's official website.
  7. These dates are reviewed annually and are subject to change. Official statements about changes made to those dates are published in the NewsDr.Web products section on the Doctor Web site.
  8. The support life cycle is divided into the following phases.
    • Full — updates affecting all aspects of product/version functionality are released. Technical support is provided only for the latest version.
    • Limited — only updates patching critical vulnerabilities in the product/version are released. A product/version automatically enters this phase after a newer version has been released. This phase continues for 12 months.
    • Basic— only virus database updates are released for the product/version.
      Due to legal restrictions, all certified products only go through the basic phase.
      When a Dr.Web software version reaches the end of the Limited phase, it switches to the Basic phase. The Basic phase for uncertified products/versions continues for 36 months. The Basic phase end date for certified versions coincides with the end of the complete support life cycle for such products/versions.
    • The Special phase is in effect throughout the entire technical support period as stipulated in the Technical Maintenance Agreement (if this period is provided under the Agreement).
  9. Doctor Web strongly recommends that products going through the Limited and Basic support phases be upgraded to the Dr.Web products/versions for which full support is currently available.
  10. If a Dr.Web user contacts Doctor Web about an issue affecting a software version whose support life cycle is in the Limited or Basic phase and the issue has already been fixed in a fully supported Dr.Web version, the user will be recommended to upgrade their software to the newer version. The same recommendation will be made to the user when a compatibility issue between Dr.Web and other software cannot be resolved or if the Dr.Web software’s design prevents an error fix from being applied to the application.
  11. If a support request is related to a certified Dr.Web software version, the Technical Support Service can recommend that the client either
    a) upgrade to the latest uncertified software version with full support or
    b) wait until a newer Dr.Web version that incorporates a fix for the specified issue gets certified.

The list of technical support services that are available for a Dr.Web software version depending on its life cycle phase:

Life cycle phase Full Limited Basic Special
Advice + + + +
New version releases + +
Version updates, including hotfixes for known defects + +/- +
Virus database updates and hotfixes for known issues, including false positives + + + +
An assessment of malware-related incidents + + - +

+/- — the availability of technical support is at the discretion of Doctor Web.